Styrelsebeslut gällande återköp av aktier

Vid dagens årsstämma i Wallenstam AB (publ) den 27 april 2011 fattade stämman beslut om bemyndigade om förvärv av egna aktier. Vid konstituerande styrelsemöte direkt efter årsstämman fattade styrelsen beslut att utnyttja bemyndigandet att förvärva egna aktier under tiden intill nästkommande årsstämma utifrån av årsstämman beslutade villkor.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00, 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 24 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och cirka 2 000 kommersiella kontrakt. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,3 miljon kvm vilket ger cirka 1,5 miljarder kronor i hyror. Wallenstam satsar även på produktion av förnybar energi med målet att bli självförsörjande. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. Wallenstams övergripande mål för verksamheten är att substansvärdet per aktie ska uppgå till 300 kr 2013.