Ture No8 får Svensk Betongs Arkitekturpris Prefab

Vera arkitekter vann igår Svensk Betongs arkitekturpris för Wallenstamprojektet Ture No 8. Motiveringen löd: ”Ture No8 har använt elementbyggandets förutsättningar till fullo och lyckats skapa en unik arkitektonisk gestaltning. Ture No8 är den tredje av Wallenstams nyproduktioner som har prisats under de senaste tre åren.

– Det är fantastiskt roligt och en inspiration som vi tar med oss framåt i vår nyproduktion, säger Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör på Wallenstam.

Ture No8 ligger på Grev Turegatan i Stockholm. Fastigheten består av 61 exklusiva bostadsrätter fördelade på tio våningar, förutom bostäder inrymmer huset också butiker på första våningen samt ett garage med 24 parkeringsplatser.

Wallenstams andra nyproduktioner som fått utmärkelser är Kungsholmsporten på Kungsholmen samt Södra Strandparken i Nacka.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 38

Bilder för fri publicering:
www.wallenstam.se/bilder

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 29 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 8 100 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi med drygt 65 egna vind- och vattenkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq OMX Stockholm sedan 1984.