Wallenstam blev Årets börsbolag även 2010

För andra året i rad har Wallenstam utsetts till Årets börsbolag i tävlingen med samma namn, som arrangeras av Aktiespararen och Kanton.

Arrangörerna Aktiespararen och Kanton motiverar sitt val av Wallenstam så här:

Wallenstam kom på andra plats i samtliga tre deltävlingar och tack vare en genomgående hög kvalitet, som resulterat i konsekvent höga placeringar, vann Wallenstam tävlingen Årets börsbolag med en poängs marginal”.

– Att vi även i år har lyckats bli årets börsbolag är vi stolta över, det är inspirerande samtidigt som det är en drivkraft för fortsatt utveckling, säger Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör för Wallenstam.

Den årliga tävlingen, som arrangeras av Kanton och tidningen Aktiespararen, syftar till att förbättra den finansiella kommunikationen bland börsnoterade bolag. Tävlingen omfattar samtliga noterade bolag i Sverige och avgörs i tre moment: finansiell information på webbplats, i delårsrapport och i årsredovisning.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00, 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 26 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och cirka 2 000 kommersiella kontrakt. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,3 miljon kvm vilket ger cirka 1,5 miljarder kronor i hyror. Wallenstam satsar även på produktion av förnybar energi med målet att bli självförsörjande. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984.