Wallenstam bygger 138 nya hyresrätter i Huddinge

Idag tar Erling Karlsson, kommunstyrelsens förste vice ordförande i Huddinge och Hans Wallenstam, VD för Wallenstam, gemensamt det första spadtaget för 138 nya hyreslägenheter i kvarteret Kansliet 2 på Kvarnbergsplan i Huddinge.

”Det är roligt att nu även en privat fastighetsägare väljer att bygga nya hyreslägenheter i Huddinge kommun”, kommenterar Erling Karlsson. Nio naturreservat, 22 sjöar och urskog som är över 300 år gammal. Få storstadskommuner kan stoltsera med så mycket skog och vildmark som Huddinge. Samtidigt är det en blomstrande storstadskommun med närhet till Stockholms city. Hans Wallenstam kommenterar: ”Det känns mycket bra att få bygga nya lägenheter i denna trevliga kommun som har så mycket att erbjuda, samtidigt som den ligger i ett bra citynära läge” Wallenstam har som mål att producera 400 lägenheter per år till en direktavkastning på minst 7 %, detta med en mycket god boendekvalitet. Kansliet 2 är Wallenstams tredje nyproduktionsprojekt i Stockholmsområdet. Våren 2005 stod kv Forsen i Hammarby Sjöstad klart och kv Svallvågen i samma stadsdel beräknas vara klart för inflyttning till våren 2007. Lennart Wallenstam Byggnads AB Göteborg den 6 oktober 2006 Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Finans- och Informationsdirektör Ulf Ek, telefon 031-20 00 00 alternativt 0705-17 11 37.