Wallenstam får pris för bästa årsredovisning 2011

Wallenstam vann i dag pris för bästa årsredovisning bland börsens samtliga bolag i tävlingen Årets börsbolag som arrangeras av Aktiespararna och Kanton.

– Det är väldigt roligt att få ett kvitto på att vårt arbete med att kontinuerligt förbättra och utveckla vår information gentemot marknaden ger resultat, säger Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör.

Aktiespararnas och Kantons motivering för bästa årsredovisning lyder:

”Wallenstams årsredovisning förmedlar relevant information på ett personligt sätt utan att göra avkall på varken innehåll eller tydlighet. Med ett föredömligt konkurrent- och marknadsavsnitt ges läsaren en god inblick i fastighetsbranschen och en väl illustrerad affärsmodell beskriver hur bolaget genererar intäkter. Med 40 poäng av 42 möjliga står Wallenstam som värdig vinnare av deltävlingen Bästa årsredovisning”.

Tidigare under året har även den finansiella delen på Wallenstams webb prisats som bästa ir-webb bland börsens medelstora bolag i samma tävling.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00, 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 27 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och cirka 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,2 miljon kvm vilket ger cirka 1,5 miljarder kronor i hyror. Wallenstam satsar även på produktion av förnybar energi med målet att bli självförsörjande. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984.