Wallenstam hyr ut 8 600 kvm kommersiell yta i Göteborgsområdet

Wallenstam hyr ut 8 600 kvm kommersiell yta i Göteborgsområdet Wallenstam har under de senaste tre månaderna hyrt ut ca 8 600 kvm i Göteborgsområdet. 5 600 kvm utgörs av kontor och resten är lager, butik eller övrigt. Bland hyresgästerna kan nämnas Framtidsgymnasiet som hyr 665 kvm kontor på Första Långgatan och Accenture som hyr 775 kvm kontor på Östra Hamngatan. Genom uthyrningarna tillförs bolaget årliga hyresintäkter om drygt 7 mkr. Wallenstams uthyrningsgrad uppgår till 97,1 procent. Lennart Wallenstam Byggnads AB Göteborg den 11 november 2002 Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Marknads- och Informationsdirektör Thomas Dahl, telefon 031-20 00 00 alternativt 0705- 17 11 42. Wallenstam grundades 1944 och är idag ett renodlat fastighetsbolag med sammanlagt över 300 fastigheter i de tre storstadsregionerna Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Ägandet fokuseras på bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter i Göteborg. Koncernen omsätter ca 900 miljoner kronor i hyror och har ett fastighets-värde om cirka 10 miljarder kronor. Koncernens B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. www.wallenstam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/11/20021111BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/11/20021111BIT00120/wkr0002.pdf