Wallenstam inleder samarbete om priset Årets Nybyggare

Wallenstam har inlett ett samarbete med Stiftelsen Internationella Företagare i Sverige, IFS, som årligen delar ut priset Årets Nybyggare. IFS stödjer sedan 1996 entreprenörer och företagare med utländsk bakgrund att starta, driva och utveckla företag. Stiftelsen verkar också för att säkerställa gynnsamma förutsättningar för företagande samt initierar aktiviteter för att skapa nätverk mellan företagare med utländsk bakgrund och företag och organisationer i Sverige.

Priset Årets Nybyggare - ett av Sveriges mest hedervärda pris till företagare med utländsk bakgrund har delats ut sedan 1999 och H.M. Kung Carl XVI Gustaf är beskyddare av priset. Tävlingen genomförs på regional och nationell nivå. En nomineringskommitté i fem regioner samt en nationell kommitté bedömer företagare med utländsk bakgrund efter kriterierna entreprenörsanda, ekonomisk utveckling, strategisk inriktning, inverkan på omvärlden, personligt inflytande och innovation.

Det är mycket glädjande att ha Wallenstam som ny partner och deras stöd för att synliggöra duktiga entreprenörer med utländsk bakgrund (Nybyggare). Med Årets Nybyggare hedrar vi förebilder och visar på deras värde för Sverige säger Rafael Bermejo, Grundare & VD av Stiftelsen IFS och H.M. Kung Carl XVI Gustafs pris Årets Nybyggare.

Vi tycker att det är viktigt att det finns goda förutsättningar för alla former av företagande i Sverige. Priset Årets Nybyggare bidrar till att uppmärksamma goda förebilder och att stödja företagare med utländsk bakgrund att skapa framgång och tillväxt, säger Karin Mizgalski, hållbarhetschef på Wallenstam.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör Wallenstam AB, tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38, elisabeth.vansvik@wallenstam.se

Rafael Bermejo, Grundare & VD av Stiftelsen IFS och H.M. Kung Carl XVI Gustafs pris Årets Nybyggare tel. 0706-39 91 21, rafael@stiftelsenifs.se
www.aretsnybyggare.se

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 64 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.