Wallenstam lanserar en egen bostadskö för nyproduktion i Göteborg

Nu startar Wallenstam en egen kostnadsfri kö för nyproducerade hyresrättslägenheter i Göteborgsområdet. Sedan tre år har Wallenstam en bostadskö för Stockholms- och Uppsalaområdet.

Wallenstam har en hög produktionstakt av nya hyresrätter i Göteborgsregionen, just nu har vi cirka 1 200 lägenheter under byggnation. Detta kombinerat med det stora intresset av att bo hos oss gör att vi känner behov av en egen kö. Vi har god erfarenhet av vår bostadskö i Stockholm/Uppsala och väljer därför att nu utöka, så att den också omfattar nyproducerade lägenheter i Göteborgsregionen, säger Marina Fritsche regionchef Göteborg.

–  En egen kö för vår nyproduktion möjliggör att sökanden i ett tidigare skede kan göra intresseanmälan till något av de områden som våra projekt finns i nu, såsom exempelvis Godhems backe i Majorna, Elisedal, Kallebäcks Terrasser eller Mölnlycke Fabriker, säger Marina Fritsche.

Wallenstams bostadskö är kostnadsfri och anmälan görs på www.wallenstam.se/koregistrering. Man kan anmäla sig från 16 års ålder, men det är först vid 18 års ålder som man kan söka en lägenhet och teckna avtal.

Förmedling av lägenheter i befintligt fastighetsbestånd sker som tidigare via Boplats och HomeQ.

För ytterligare information:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 47 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Taggar: