Wallenstam NaturEnergi nytt namn för Wallenstams energibolag

Nu byter Wallenstam Energi AB namn till Wallenstam NaturEnergi AB. Anledningen till namnbytet är att tydliggöra att den energi Wallenstam producerar är 100 % förnybar genom vind- och vattenkraft.

– Som fastighetsbolag var vi tidigt ute i vår satsning med egenproducerad förnybar energi, vårt första vindkraftverk köpte vi redan 2006. Nu byter vi namn till Wallenstam NaturEnergi för att på ett tydligt sätt kommunicera att vi endast producerar ren energi, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam. Wallenstam NaturEnergi erbjuder miljövänlig el till både företag och privatpersoner. Målet är att 2012 ha en energiproduktion från förnybar energi som täcker eget och kunders behov räknat på kWh månadsbehov. För att uppnå det krävs en installerad effekt på cirka 100 megawatt, Wallenstam har idag 12 vindkraftverk samt tre vattenkraftverk i drift med en total effekt på 18,2 megawatt. www.wallenstam.se/gronel För ytterligare information: Thomas Dahl, vice Vd, Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 42. www.wallenstam.se

Taggar: