Wallenstam och Renova i utökat samarbete

Wallenstam och Renova sätter miljöfrågorna i fokus och vidareutvecklar sitt samarbete. Det innebär i korthet att samtliga Wallenstams lokalhyresgäster i Göteborg får möjlighet att ta del av Renovas servicetjänster och skräddarsydda lösningar inom avfall och återvinning till ett mer förmånligt pris.

– Vi vill att det ska vara enkelt att vara miljövän och har nu förmånen att i samarbete med Renova skapa ännu bättre förutsättningar för våra lokalhyresgäster att agera mer miljövänligt tack vare det utökade samarbetet, säger Thomas Dahl, vice vd för Wallenstam. Det nya serviceutbudet för Wallenstams cirka 2 000 lokalhyresgäster i Göteborg omfattar bland annat utökad återvinning, gröna stationer, hantering av sekretessbelagt material och farligt avfall. – Vi ser fram emot att utveckla samarbetet med Wallenstam och hoppas på att deras kunder tar tillfället i akt att sätta miljön i fokus och ta del av det förmånliga erbjudande som detta innebär. Vi skräddarsyr lösningar utifrån behov och kan till exempel bistå med specialanpassade återvinningskärl, utökad hämtservice och gröna stationer, säger Sixten Lindberg, Key Account Manager på Renova.