Wallenstam ökar på Avenyen i Göteborg

Wallenstam utökar sitt kommersiella fastighetsbestånd i centrala Göteborg och köper cityfastigheter på Kungsportsavenyen och Kungsportsplatsen. Köpeskillingen uppgår till cirka 350 Mkr (cirka 35 000 kronor per kvadratmeter), fastigheterna omfattar totalt drygt 10 000 kvadratmeter.

– Vi har en god finansiell ställning och ett stabilt kassaflöde vilket ger oss möjlighet att ta tillvara på affärsmöjligheter som denna. Vi har förvärvat tre fina kommersiella fastigheter i riktigt bra lägen och med stabila hyresgäster. Förvärvet kompletterar vårt sedan tidigare välbelägna kommersiella bestånd i Göteborg mycket väl, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam. Fastigheterna har förvärvats av Vasakronan och är belägna på Kungsportsavenyen 32, Kungsportsavenyen 34 samt Kungsportsplatsen 2. Några av de större hyresgästerna i fastigheterna är bland andra Telia Sonera, Mc Donalds och Swedbank. Fastigheterna tillträds den 30 november. För ytterligare information: Thomas Dahl, vice Vd, Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 42. Bild för fri publicering: www.wallenstam.se/pressbilder www.wallenstam.se