Wallenstam säljer bostadsfastighet i centrala Göteborg

Wallenstam säljer en fastighet i Linnéområdet i Göteborg till en bostadsrättsförening bildad av hyresgästerna. Fastighetsvärdet uppgår till 59,95 Mkr vilket överstiger värdering med drygt 20 %.

Intresset är fortsatt stabilt bland våra hyresgäster att ombilda sina bostäder till bostadsrätter, framför allt i centrala lägen, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam.

Fastigheten Göteborg Olivedal 7:4 är belägen på Nordhemsgatan 63 A-B och Övre Majorsgatan 8. Den totala ytan uppgår till 2 063 kvadratmeter, varav 1 737 utgör bostadsyta. Bostadsrättsföreningen tillträder fastigheten per dagens datum.

Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00, 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 24 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och cirka 2 000 kommersiella kontrakt. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,3 miljon kvm vilket ger cirka 1,5 miljarder kronor i hyror. Wallenstam satsar även på produktion av förnybar energi med målet att bli självförsörjande. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984.