Wallenstam säljer bostadsfastigheter i Orminge, Nacka

Wallenstam säljer bostadsfastigheter i Stockholmsregionen. Bostadsfastigheterna Nacka Orminge 38:1 och Nacka Orminge 38:2 som är belägna på Skarpövägen 25-57 säljs till en bostadsrättsförening bildad av hyresgästerna. Fastigheterna omfattar 22 059 kvm, varav bostadsyta utgör 21 999 kvm. Fastighetsvärdet uppgår till 330 Mkr, vilket motsvarar ca 15 000 kr per kvm. Försäljning sker genom juridisk person.

Intresset för ombildningar från hyresrätt till bostadsrätt är så stort att även ombildningar utanför citykärnan är attraktivt, säger VD Hans Wallenstam”.

Både bostadsrätts- och hyresrättsmarknaden har stor efterfrågan. För att tillgodose båda fortsätter Wallenstam sin satsning på nyproduktion av bostäder genom att för närvarande bygga 450 nya hyresrättslägenheter. Nyproduktionen sker framförallt i Stockholmsregionen” fortsätter Hans Wallenstam.

Fastigheterna har tillträtts av bostadsrättsföreningen.

Göteborg den 1 november 2007

Lennart Wallenstam Byggnads AB (publ)

Frågor med anledning av pressmeddelandet besvaras av Finans- och informationsdirektör Ulf Ek, telefon 031-20 00 00 alt 0705-17 11 37