Wallenstam säljer grön el till Ullevi Tennisklubb

Från och med april månad är Ullevi Tennisklubb i Göteborg ny elkund till Wallenstam NaturEnergi. Pris, miljövänlig el och goda samarbetsmöjligheter var tre avgörande faktorer när tennisklubben gjorde sitt val.

Lars Sologub, klubbchef på Ullevi Tennis kommenterar: ”Som många idrottsföreningar är vi en klubb som till största delen lever av ideella krafter. Vi har inga stora marginaler att röra oss med, därför är priset det absolut viktigaste men vi har också en tydlig miljöprofil att följa. I Wallenstam hittade vi en samarbetspartner som dessutom kommer att hjälpa oss med energieffektiviseringar och visa hur vi kan minska vår elförbrukning. Detta sammantaget gjorde valet av leverantör ganska enkelt” ”Vi är glada att fördjupa vårt samarbete med Ullevi Tennis som vi sponsrar sedan många år. Den el vi erbjuder är till 100 procent förnybar, det är attraktivt för många som vill driva en klimatklok verksamhet med grön el till ett bra pris”, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam. Wallenstam har som mål att 2012 ha en energiproduktion från förnybar energi som täcker eget och kunders behov räknat på kWh månadsbehov. För att uppnå det krävs en installerad effekt på cirka 100 megawatt, Wallenstam har idag 12 vindkraftverk samt tre vattenkraftverk i drift med en total effekt på 18,2 megawatt. För ytterligare information: Thomas Dahl, vice Vd, Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 42. www.wallenstam.se