Wallenstam säljer på Hisingen

Wallenstam säljer en bostadsfastighet på centrala Hisingen i Göteborg till en bostadsrättsförening bildad av hyresgästerna. Köpeskillingen uppgår till 10 Mkr, vilket är cirka 3 Mkr mer än fastighetens värdering.

– Försäljningar som denna visar att fina fastigheter i bra lägen är attraktiva. Denna fastighet ligger precis i anslutning till Kvillebäcken som är på väg att utvecklas till en helt ny stadsdel. Här kommer 1 600 nya lägenheter samsas med bland annat kontor, butiker, restauranger, daghem. Vi är med och utvecklar området med 400 lägenheter och beräknar starta nybyggnationen av vårt första hus här i början av 2011, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam.

Fastigheten Kvillebäcken 37:3 är belägen på Fryxellsgatan 16 och Ögontröstgatan 1 A-C. Ytan uppgår till 630 kvm, varav bostäder utgör 614 kvm. Fastigheten tillträddes av bostadsrättsföreningen den 15 december 2010.

För frågor angående pressmeddelandet:
Thomas Dahl, vice vd Wallenstam AB (publ) tel. 0705-17 11 42

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 22 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 11 000 hushåll och cirka 2 000 kommersiella kontrakt. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1,2 miljon kvm vilket ger cirka 1,4 miljarder kronor i hyror. Wallenstam satsar även på produktion av förnybar energi med målet att vara självförsörjande på el 2012. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984. Wallenstams övergripande mål för verksamheten är att substansvärdet per aktie ska uppgå till 300 kr 2012.

Taggar: