Wallenstam till Stockholmsbörsens Large Cap

Från och med dagens datum, den 2 januari 2012, tillhör Wallenstam AB Stockholmsbörsens (Nasdaq OMX Stockholm) Large Cap-segment. Large Cap är Stockholmsbörsens lista över Sveriges största bolag med ett börsvärde överstigande 1 miljard euro.

– Vi är naturligtvis stolta över att nu vara ett av de större bolagen på Stockholmsbörsen. Vi har haft en stabil utveckling det senaste året. Trots den oro som har varit både på börsen och i vår omvärld har Wallenstamaktien ändå ökat med drygt 7,5 %, säger Hans Wallenstam, vd för Wallenstam AB.

För ytterligare information:
Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38
Ulf Ek, finansdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 37

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Helsingborg. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 25 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och cirka 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1,2 miljon kvm vilket ger cirka 1,5 miljarder kronor i hyror. Wallenstam satsar även på produktion av förnybar energi med målet att bli självförsörjande. Bolagets B-aktier finns noterade på Stockholms fondbörs sedan 1984.

.

Taggar: