Wallenstam utökar koncernledningen

Under 2024 kommer Erik Klang, affärsstrateg, ingå i Wallenstams koncernledning.

Som affärsstrateg ansvarar Erik bland annat för att utvärdera försäljnings- och förvärvsprospekt för koncernen och genomdriva affärer som beslutats.

– Jag är glad att välkomna Erik till koncernledningen under 2024! Under 2023 har det varit få fastighetsaffärer i branschen. Det kan skapas möjligheter för affärer i en annan utsträckning under 2024, därför känns det lämpligt att Erik ansluter till koncernledningen, säger Hans Wallenstam, vd.

Erik Klang är född 1986 och anställdes på Wallenstam 2015 som projektutvecklare. Åren 2019–2022 var han Mark- och exploateringschef i Stockholm och flyttade i början av 2023 till Wallenstams huvudkontor i Göteborg för en ny roll som affärsstrateg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Hans Wallenstam, vd Wallenstam AB (publ), hans.wallenstam@wallenstam.se alt. 031-20 00 00

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 63 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 12 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är drygt 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar elenergi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.