Wallenstam välkomnar 109 nya hyresgäster till Stallbacken i Mölndal

I helgen flyttade 109 nya hyresgäster in i Wallenstams senaste nyproduktion i Stallbacken, MölndaI. Det gör att Wallenstam nu har färdigställt fem nyproduktioner med totalt 600 nya hem i det populära området.

– Vi har sedan vi startade vår första byggnation i Stallbacken 2014 haft ett stort intresse för de 600 nya hem som vi successivt har tillfört området, vilket känns fantastiskt bra, säger Marina Fritsche, regionchef för Wallenstam i Göteborg.

Den senaste nyproduktionen med 109 hyreslägenheter längs Åbyvägen varierar i höjd och är målade i tre neutrala kulörer där entréerna, klädda i trä, bryter av för att mjuka upp fasadintrycket mot gatan. Det är även det första rökfria huset Wallenstam har byggt i Göteborgsregionen.

– Trycket på hyresmarknaden är stort. Vi har en hög produktionstakt av nya hyreslägenheter i Göteborgsregionen, just nu är cirka 1 200 lägenheter under byggnation. Behovet av bostäder kombinerat med det stora intresset av att bo hos oss gör att vi nu också har valt att förmedla kommande nyproduktioner via vår egen kö, säger Marina Fritsche regionchef Göteborg.

De 109 hyreslägenheterna, som precis har flyttats in i, har förmedlats via Boplats. Kommande nyproduktioner kommer förmedlas via Wallenstams egen bostadskö och lediga lägenheter i det befintliga beståndet kommer att förmedlas via HomeQ. Wallenstams bostadskö är kostnadsfri och anmälan görs på wallenstam.se/koregistrering.

För ytterligare information:
Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel. 031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg, Stockholm, och Uppsala. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 49 miljarder kronor och kundbasen utgörs av cirka 9 000 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är självförsörjande på förnybar energi med egna vindkraftverk i drift. Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.

Taggar: