Wallenstam vinnare av Kundkristallen

Den 11 februari tilldelades Wallenstam priset Kundkristallen i kategorin största lyft inom serviceindex, ett pris där privata och kommunala fastighetsbolag tävlar i service och kvalitet. Vinnare är de företag som av sina hyresgäster utsetts till Sveriges bästa hyresvärdar.

– Detta är ett fantastiskt roligt kvitto på att det arbete som vi har lagt ner på service, tillgänglighet och bemötande ännu en gång har gett resultat säger Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör på Wallenstam.

Vinnarna utses bland ett antal företag som under 2015 genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo. Wallenstam vann priset i kategorin, största lyft inom serviceindex, d.v.s. det företag som gjort den största förbättringen av sin service jämfört med förra mätningen. För att ha förbättrat sin service behöver man ha utvecklat sig inom kategorierna; Ta kunden på allvar, Trygghet, Rent och Snyggt samt Hjälp när det behövs.

– Vi har de senaste åren arbetat målmedvetet med att sätta våra hyresgäster än mer i fokus, t.ex. genom införandet av en central kundservice, utökade öppettider och trygghetsåtgärder. Nu jobbar vi vidare med att ytterligare höja våra resultat och skapa ett ännu tryggare och mer attraktivt boende för våra hyresgäster, säger Elisabeth Vansvik, Kommunikationsdirektör på Wallenstam.

Priset delades ut av AktivBo i samband med deras årliga Benchmark event på Berns salonger i Stockholm. Nominerade företag förutom Wallenstam i samma kategori var Einar Mattsson och Skandia fastigheter AB.

Elisabeth Vansvik, kommunikationsdirektör Wallenstam AB (publ) tel.031-20 00 00 alt. 0705-17 11 38

Wallenstam är ett utvecklande fastighetsbolag som förvaltar, bygger och utvecklar fastigheter för ett hållbart boende och företagande i Göteborg och Stockholm. Fastighetsbeståndet värderas till cirka 30 miljarder kronor och kundbasen utgörs av drygt 7 400 hushåll och 1 000 företag. Den totala uthyrningsbara ytan är cirka 1 miljon kvm. Wallenstam är genom bolaget Svensk NaturEnergi självförsörjande på förnybar energi.  Bolagets B-aktier finns noterade på Nasdaq Stockholm sedan 1984.