Alexander Skarsgård är tillbaka när True Blood säsong fem släpps på Blu-ray™ och DVD

HBO®-serien True Blood är tillbaka – explosivare och blodigare än någonsin. 29 maj kommer femte säsongen av serien som tagit kritiker och tittare med storm. True Blood släpps i formaten Blu-ray™ samt DVD och är fullspäckad av exklusivt extramaterial.

Vampyrserien True Blood, som kom 2008, har blivit en av de senaste årens mest populära serier världen över och har tilldelats en rad utmärkelser, bland annat en Golden Globe®, en Emmy® samt 17 andra vinster.

I seriens femte säsong försöker servitrisen Sookie hantera att Tara har blivit skjuten och att hon själv har övernaturliga krafter. Bill och Eric blir inkallade till den så kallade vampyrmyndigheten medan Alcide slåss mot de nya varulvarna J.D. och Martha. Sam försöker hitta den som mördat skiftarna och Jason kämpar med sina känslor för Jessica. Det är laddat för ännu en blodig, explosiv och het säsong av storserien från HBO®.

True Blood är skapad av Alan Ball, manusförfattaren till den Oscarsbelönade filmen American Beauty och Emmy®-belönade HBO®-serien Six Feet Under.  Den femte säsongen har i internationell press lyfts fram som den bästa hittills – mer överraskande och chockerande än någonsin. Precis som tidigare är serien baserad på böckerna om Southern Vampire Mysteries av författaren Charlaine Harris, och i denna säsong håller sig handlingen mer till manuset i boken än vad tidigare säsonger gjort.

Fullspäckat med extramaterial i Blu-ray™ versionen
Blu-ray™ versionen är fullmatad med exklusivt extramaterial, såsom:
- Biografier över varje karaktär
- Flashbacks
- Inblick i den mystiska institutionen ”Myndigheten” genom berättelser från Nora, Kibwe, Rosalyn, Salome, Steve och Russel
- Bakgrundshistorier till varje avsnitt med avslöjande intervjuer från författarna samt kommentarer från skådespelarna
- Unik inblick i säsong sex med en behind-the-scenes kring produktionen av serien

Titel:
True Blood säsong fem
Release: 29 maj
Skapad av: Alan Ball
Skådespelare:
Alexander Skarsgård, Anna Paquin, Carrie Preston, Chris Bauer, Ryan Kwanten, Sam Trammell, Stephen Moyer, William Sanderson, Deborah Ann Woll
Författare: Charlaine Harris
Musik: Gary Calamar, Nathan Barr
Titelinformation, Blu-ray™: http://goo.gl/6LJlB DVD: http://goo.gl/kmP6x
Högupplösta bilder: http://goo.gl/i5KoE
För fler bilder, trailer, köpa filmen online och mer information:

För ytterligare information och förfrågningar vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, 08-402 27 84,
wbent@cohnwolfe.com, eller besök http://www.whvdirect.se

Om True Blood:
True Blood
utspelas i den fiktiva småstaden Bon Temps i Louisiana i en tid när vampyrer tagit sig ”upp ur kistan” och lever bland vanliga dödliga. De överlever med hjälp av konstgjort blod och har även gått ut och förklarat att de vill leva i samförstånd med vanliga människor, något som hörsammats av lagstiftarna vilka gett dem samma lagstadgande rättigheter och skyldigheter som andra medborgare. Bland lokalbefolkningen huserar färgstarka personligheter såsom Sookie Stackhouse (Oscar®vinnaren Anna Paquin), en söt och oskyldig servitris som döljer sin förmåga att läsa andras tankar. Bill Compton, en 173 år gammal vampyr som precis flyttat tillbaka till staden. Sookies bror Jason, en kvinnokarl som ofta hamnar i trubbel. Tara, Sookies lojala bästis. Sam, ägaren till Merlottes som försöker dölja sina känslor för Sookie. Lafayette som alltid kokar ihop någonting olagligt ”utanför menyn” samt vampyrvikingen Eric Northman spelad av Alexander Skarsgård.

I år fyller Warner Bros 90 år, håll utkik efter fler spännande releaser under jubileumsåret!

Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO® Home Video och New Line Home Entertainment.