Andra säsongen av HBO-serien In Treatment

Följ den problemtyngde psykoterapeuten Paul i en ny säsong

Kritikerrosade HBO-serien In Treatment är tillbaka i en andra säsong. Handlingen kretsar kring psykoterapeuten Paul Weston (Gabriel Byrne) som fortsätter brottas med sina inre demoner samtidigt som han försöker hjälpa sina nya patienter.

I andra säsongen är Weston tillbaka med nya patienter, i en ny soffa, i ett nytt vardagsrum. Stora förändringar har skett i terapeutens liv: han har skilt sig och flyttat från Maryland till Brooklyn. Den nya kvartetten patienter består av elvaårige Oliver (Aaron Shaw) som går i terapi för att komma till rätta med sitt matfrosseri, en ovana han lagt sig till med i samband med föräldrarnas skilsmässa. Patient nummer två är April (Alison Pill), en 23-årig arkitektstudent som nyligen fått beskedet att hon har cancer. Men hon vägrar behandling och vill inte berätta om sjukdomen för sina föräldrar. Mia (Hope Davis) är den framgångsrika advokaten som aldrig hittar kärleken – och skyller sina misslyckanden på Paul. Fjärde patienten är Walter (John Mahoney), företagsledare på ett multinationellt företag vars produkter dödat spädbarn. Varje fredag tar Paul Weston tåget till Maryland för att träffa sina barn och fortsätta sina egna terapistunder hos doktor Gina Toll (Dianne Wiest).

Succéserien In Treatment är producerad och skapad av Rodrigo García, som tidigare regisserat bland annat Six Feet Under. Serien har vunnit en rad olika priser och utmärkelser däribland en Golden Globe och en Emmy. Säsong två av In Treatment har liksom första säsongen visats på SVT.

Utgivningsdatum: In Treatment säsong två har premiär på DVD den 6 oktober.

För titelinformation: http://korta.nu/Intreatment_S2

Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se