Årets julklapp: storserier för alla

Julen rycker allt närmare och slutet på TV-året 2013 med den. Warner Bros., en av världens största distributörer av film och TV-serier, sammanfattar serie-året med julklappstips som har något för alla. I årets julklappssäck hittar vi allt från övernaturliga äventyrsserier till thrillers och gripande drama.

För den som älskar vampyrer och science-fiction
Ge bort en riktig långkörare med en Supernatural box där alla sju säsonger av denna laddade serie från 2005 ingår. Serien kretsar kring bröderna Sam (Jared Padalecki) och Dean (Jensen Ackles) som kämpar mot varelser som vanliga människor inte tror existerar. Serien som är på hela 41 skivor släpps den 20 november.

Vampyrtrenden har växt sig starkare än någonsin. Nu kommer den omåttligt populära TV-serien True Bloods samtliga 5 säsonger samlade i en box. True Blood, med Alexander Skarsgård i spetsen, är det självklara valet i julklappsdjungeln till alla blodtörstiga tv-tittare. Boxen finns på Blu-ray och DVD.

För den som älskar gangsters och svart komedi
För de som vill ge bort riktigt hårdkokt gangster-action när det är som bäst är Boardwalk Empire säsong 1-3 det perfekta valet. Serien är
skapad av Emmy®-belönade manusförfattaren Terence Winter (Sopranos) och Martin Scorsese och vi får följa Enoch ”Nucky” Thompsons (Steve Buscemi) när han styr Atlantic Citys undre värld i en tid när illegal alkohol bäddar för lukrativa affärsmöjligheter. Boxen finns på Blu-ray och DVD från och med den 20 november.

Återupplev den storslagna dramaserien Six Feet Under när seriens alla fem säsonger släpps i en samlingsbox. Serien handlar om en begravningsfirma som drivs av den dysfunktionella familjen Fisher. Under seriens storhetstid under början av 2000-talet skapade den stora rubriker och blev samtidens mest omtalade och hyllade TV-serie. Kommer på DVD den 20 november.

För den som älskar nervkittlande drama och mysterier
HBO- serien Girls, skapad av manusförfattaren, regissören och skådespelaren Lena Dunham, som själv spelar en av huvudrollerna vid sidan av Judd Apatow och Jenni Konner, kommer lagom till jul i en box med säsong 1-2. Serien har hajpats världen över och beskrivits som en nutida tappning av Sex and the City. Vi får i serien följa Hannah och hennes vänner, ex-vänner, pojkvänner och ex-pojkvänner när de alla kämpar för framsteg i kärlek, arbete och vänskap i New York. Boxen släpps den 4 december.

Återupplev numera kultförklarade high school- serien Veronica Mars när hela serien släpps i en samlingsbox. Vi får följa tonårsdetektiven Veronica Mars (Kristen Bell), en ensam tjej i en trendig kuststad i södra Kalifornien, besatt av att ta reda på vem som mördade hennes bästa kompis. Serien blandar skratt med gråt, action med drama. Passa på att se hela tv-serien innan filmen, som är baserad på serien, kommer senare under 2014. Boxen finns i handeln nu.

På temat drama och mysterium finns även den amerikanska tonårsserien Pretty Little Liars säsong 1-2 i en box. I serien får vi följa fyra tjejers liv – Spencer, Hanna, Aria och Emily, vars tillvaro faller sönder efter försvinnandet av deras vän och ledare, Alison. Serien radar upp mysterier, skandaler och intriger på löpande band och finns i handeln den 4 december på DVD.

För mer information, förfrågningar och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, tel: 08-402 27 84,
wbent@cohnwolfe.com. Eller besök http://whvdirect.se

Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO® Home Video och New Line Home Entertainment.