Art of Stealing nu på DVD

Chico och Fuentes är två småtjuvar som livnär sig på stölder och bedrägerier. Den kriminella karriären går dock trögt och de båda kompanjonerna bestämmer sig för att åka till Portugal för att pröva lyckan. Deras tur vänder plötsligt när de blir anlitade att genomföra deras livs stöt, att stjäla en Van Gogh. Planen tycks vara vattentät, men jobbet visar sig bli allt annat än enkelt.

Parallellt följer vi Gomes, en farlig gangster som just frigivits efter att ha tillbringat de senaste 10 åren i fängelse. Som fri är hans enda mål i livet att hämnas på mannen som bär ansvaret för att hans två bröder, även de, hanmat i fängelse. Mannen han jagar är densamma som anlitat Chico och Fuentes för den stora stöten. De båda småtjuvarna inser snabbt att de hamnat mitt i en mycket farlig situation.

Art of Stealing är regisserad av den Portugisiske regissören Leonel Vieira, som även regisserat Zona J och The Forest. I rollerna syns bland annat Ivo Canelas (Living In Your Car) och Nicolau Breyner (Call Girl). Canelas blev även nominerad till en Golden Globe 2009 för sin skådespelarinsats.

Utgivningsdatum: Art of Stealing har premiär på DVD den 8 september.

För titelinformation: http://korta.nu/ArtOfStealing