Återupplev 80-talets succéfilm Clash Of The Titans på Blu-ray – Remastrad utgåva med bättre ljud och bild

Blu-ray-utgåvan av kultfilmen Clash Of The Titans ger en helt ny upplevelse av kampen mellan de grekiska gudarna och dödliga människorna. Intrigen är klassisk och handlar om Zeus mänskliga son, Perseus, som har förälskat sig i prinsessan Andromeda av staden Joppa. Det är sedan länge förutbestämt att prinsessan ska gifta sig med havsgudinnan Thetis son, Calibos. När Perseus väljer att trotsa detta blir Thetis ursinnig och släpper lös ett havsmonster i syfte att förstöra prinsessans stad. Det enda som kan stoppa förödelsen är om Andromeda offrar sig själv till monstret inom trettio dagar. Den kärlekskranke Perseus ger sig då av för att söka hjälp att stoppa monstret och rädda prinsessan.

Clash of the Titans regisserades av Desmond Davis och filmen blev hans mest framgångsrika verk. Bland de framstående skådespelarna ser vi bland andra Laurence Olivier som Zeus, Harry Hamlin som Perseus och Maggie Smith som Thetis.

Under våren 2010 gick en nyinspelad 3D-version av Clash Of The Titans upp på bio. Den nya versionen är regisserad av Luis Leterrier och har Avatarstjärnan Sam Worthington i rollen som Perseus.

Utgivningsdatum: Clash Of The Titans kommer på Blu-ray den 26 maj.

För trailer och  titelinformation: http://korta.nu/ClashOfTheTitans

För mer information, recensionsexemplar och förfrågningar vänligen kontakta: Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se

Om Warner Home Video Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.