Återupplev Doctor Zhivago i ny jubileumsutgåva

- Se den klassiska filmen i remastrad version på Blu-ray och DVD

Nu kommer Doctor Zhivago i digitalt förbättrad utgåva med nytt extramaterial i samband med filmens 45-årsjubileum. Det kultförklarade dramat utspelas i Ryssland i början av 1900-talet. Vi följer doktor Jurij Zhivago som är gift med Rita Tushingham, men har en annan kvinna som sin livskärlek, Lara Antipova. Jurij tvingas ut i första världskriget och separeras därmed både från sin familj och kärleken Lara.

Doctor Zhivago är en episk berättelse om kärlek, krig och dramatiska samhällsförändringar. Filmen är baserad på den klassiska boken med samma namn författad av nobelprisvinnaren Boris Pasternak.

Doctor Zhivago är fullspäckad av dåtidens hollywoodstjärnor som Omar Sharif som spelar Jurij och Julie Christie som spelar Lara.

Filmen som regisserades av David Lean hade premiär 1965 och blev snabbt en stor biosuccé. Doctor Zhivago vann fem Oscar, bland annat för bästa manus, och fem Golden Globes för bland annat bästa film.

Denna jubileumsutgåva av filmen inkluderar en extra disk fullspäckad med nytt extramaterial.

Utgivningsdatum: Doctor Zhivago kommer som specilautgåva på Blu-ray och DVD den 16 juni.

För trailer och titelinformation: http://korta.nu/Doctor_Zhivago

För mer information, recensionsexemplar och förfrågningar vänligen kontakta: Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se

Om Warner Home Video Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.