• Warner Home Video/

Batman nu för hela familjen när LEGO® Batman: The Movie - DC Super Heroes Unite släpps på Blu-ray™, DVD och On Demand

Baserat på LEGO®:s populära TV-spel kommer nu den första LEGO® Batman-filmen någonsin. En underhållande film som bit för bit bjuder på action och humor för alla inbitna Batman- och Legofantaster, ung som gammal. LEGO® Batman släpps den 5 juni i Sverige på Blu-ray™ och DVD och innehåller även en entrébiljett till Legoland. Filmen kommer att kunna hyras digitalt den 29 maj men redan nu finns den att köpas digitalt på exempelvis iTunes.

DC Comics största superhjältar och ärkefiender möts i denna fartfyllda film när Gotham City:s profiler kommer till liv för första gången som animerade Legofigurer.

I filmen får vi på ett helt nytt sätt följa med när Stålmannen, Wonder Woman, Gröna Lyktan och Lagens Väktare hjälper Batman och Robin att försöka rädda Gotham City från Lex Luthor och Jokern.

Allt tar sin början när Bruce Wayne får den fina utmärkelsen som "Årets person". Hans miljardärskollega Lex Luthor blir rejält avundsjuk och bestämmer sig därför för att kandidera till president av Gotham City. Till sin hjälp tar han Jokern som utvecklar ett kryptonitvapen, "The Destructor" och tillsammans sätter de staden i skräck. Jokern lyckas dessutom förstöra Batmans teknologi och Batman tvingas därför, något motvilligt, vända sig till Stålmannen för att få hjälp.

Regissören och producenten bakom filmen är Jon Burton (LEGO® Star Wars, LEGO® Harry Potter), manuset står David A Goodman (Family Guy, Futurama) för. TT Animation har gjort animeringen och filmen kommer med såväl engelskt som svenskt tal.

Spänningen från spelet plus helt nytt och exklusivt material
Blu-ray versionen är sprängfylld med över två och en halv timme extramaterial, såsom:
- Dokumentären Building Batman där vi får ta del av när barn lär sig animera sin egen Batman kortfilm - Teasern
LEGO® Batman Jumps Into Action
- Två bonusepisoder från Batman: The Brave and the Bold samt ett avsnitt från Teen Titans

- Entrébiljett till Legoland

Titel: LEGO® Batman: The Movie - DC Super Heroes Unite
Svensk release: 5 juni Blu-ray, DVD. 29 maj hyra digitalt. 22 maj köpa digitalt.
Regissör & producent: Jon Burton
Amerikanska röster: Clancy Brown, Troy Baker, Travis Willingham, Christopher Corey Smith, Charlie Schlatter
Författare: Jon Burton, David A. Goodman
Exekutiva producenter: Jill Wilfert, Kathleen Fleming, Benjamin Meniker, Michael Uslan
Titelinformation och högupplösta bilder, Blu-ray: http://goo.gl/cj3SU DVD:
Trailer:

För ytterligare information och förfrågningar vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, 08-402 27 84, wbent@cohnwolfe.com, eller besök http://www.whvdirect.se

I år fyller Warner Bros 90 år, håll utkik efter fler spännande releaser under jubileumsåret!

About DC Entertainment:
DC Entertainment, home to iconic brands DC Comics (Superman, Batman, Green Lantern, Wonder Woman, The Flash), Vertigo (Sandman, Fables) and MAD, is the creative division charged with strategically integrating its content across Warner Bros. Entertainment and Time Warner.  DC Entertainment works in concert with many key Warner Bros. divisions to unleash its stories and characters across all media, including but not limited to film, television, consumer products, home entertainment and interactive games. Publishing thousands of comic books, graphic novels and magazines each year, DC Entertainment is the largest English-language publisher of comics in the world.  In January 2012, DC Entertainment, in collaboration with Warner Bros. and Time Warner divisions, launched We Can Be Heroes—a giving campaign featuring the iconic Justice League super heroes—to raise awareness and funds to fight the hunger crisis in the Horn of Africa.

BATMAN and all related characters and elements are trademarks of and © DC Comics. (s12)

About TT Animation
Established in 2006, TT Animation grew as an offshoot of Traveller’s Tales, the award-winning games studio responsible for producing highly-acclaimed, family-based console games, including the LEGO Star Wars and LEGO Batman franchises. Based in Knutsford, England, TT Animation has earned a reputation as a high quality animation studio focused on family-oriented video entertainment.

Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.