Clint Eastwoods The Rookie - Nykomlingen nu på Blu-ray

​Nu kommer Clint Eastwoods actionthriller från 90-talet, på Blu-ray. I The Rookie möter vi Los Angeles-polisen Nick Pulovski (Clint Eastwood)som är varje nybörjares mardröm. Han är en otålig, cigarrökande, grym polis med lång erfarenhet av yrket.

Pulovski har sett det mesta och vet hur det går till i den undre världen. Att han dessutom är besatt av att hitta den person som mördade hans före detta kollega, gör honom inte mer sympatisk. Nykomlingen David Ackerman (Charlie Sheen) är nybefordrad från polisens bilstöldsrotel och är den person som ska bli Pulovskis nye kollega. Detta, att jobba med en gröngöling, är något den garvade Pulovski starkt motsätter sig.

Den omaka duon ger sig, trots samarbetssvårigheter, ut i Los Angeles undre värld på jakt efter brottslingen Strom och dennes kollega Liesl, en kvinnlig proffsmördare. Äventyret blir livsfarligt, särskilt för en nykomling som inte har varit med förr.

Utgivningsdatum: The Rookie släpps på Blu-ray den 2 juni

För bilder och ytterligare information: http://korta.nu/TheRookie

Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se