Clintan-frossa: Ny samlingsbox packad med action

Se fyra klassiska actionfilmer med Clint Eastwood i huvudrollen

Samlingsboxen Clint Eastwood Action Collection innehåller fyra actionfyllda filmer på DVD med Clint Eastwood i huvudrollen.

Firefox handlar om stölden av världens bästa krigsflygplan, utvecklat och konstruerat av det ryska flygvapnet. Sovjet har utvecklat flygplanet, MIG 31, som kan flyga sex gånger ljudets hastighet. Den amerikanska och brittiska underrättelsetjänsten bestämmer sig för att stjäla planet. Projektet får kodnamnet FIREFOX. Handlingen bygger på bästsäljande boken "Uppdrag Firefox" av Craig Thomas.

Space Cowboys är berättelsen om medlemmarna i Team Daedalus – ett urval av flygvapnets bästa testpiloter som var förberedda på att tjäna sitt land som de första amerikanerna i rymden. Detta var något de aldrig fick möjlighet att göra. Men när en rysk satellit flera år senare är på väg att kraschlanda på jorden kallas teamet in för att delta i räddningsaktionen.

I The Rookie möter vi Los Angeles-polisen Nick Pulovski som är varje nybörjares mardröm. Han är en otålig, cigarrökande och grym polis med lång erfarenhet av yrket. Nykomlingen David Ackerman är nybefordrad från polisens bilstöldsrotel och är den person som ska bli Pulovskis nye kollega. Den omaka duon ger sig, trots samarbetssvårigheterna, ut i Los Angeles undre värld för att jaga en proffsmördare. Äventyret blir livsfarligt, särskilt för en nykomling som inte har varit med förr.

Örnnästet utspelas under andra världskriget några månader innan D-Day. När en amerikansk general med viktig information om D-Day blir nedskjuten och tillfångatagen sätter underrättelsetjänsten MI6 in en kommandostyrka för att rädda generalen. Det ska dock visa sig att uppdraget egentligen är något helt annat än vad som först sägs.

Utgivningsdatum: Clint Eastwood Action Collection har premiär på DVD den 25 augusti.

För titelinformation: http://korta.nu/Clin- Eastwood-Action