Clintan-klassikerna Kellys Hjältar och         Absolute Power på Blu-ray

Nu är det möjligt att återuppleva en av 70-talets stora filmhändelser, Kellys Hjältar, på Blu-ray. Filmen har ett klassiskt bankrånartema och en stjärnspäckad rollista med bland andra Clint Eastwood, Donald Sutherland och Telly Savalas. Kellys Hjältar utspelar sig under andra världskriget, några månader efter Dagen D och menige Kelly har fått reda på att fjortontusen guldtackor finns gömda i en bank i fiendeland. Kelly värvar ett spretigt gäng bland med soldaterna och tillsammans börjar de planera århundradets bankrån. Handlingen tar oanade vändningar - de som var ute efter att råna en bank vinner nästan ett krig på kuppen.

Kellys Hjältar är regisserad av Brian G. Hutton och Clint Eastwood spelar huvudrollen som Menige Kelly.

Utgivningsdatum: Kellys Hjältar släpps på Blu-ray den 10 juni

För bilder och ytterligare information: http://korta.nu/Kellys_Hjältar

Absolute Power är en politisk thriller från slutet av 90-talet med och av Clint Eastwood. I Absolute Power har Clint Eastwood både har regisserat, producerat samt spelar huvudrollen som den etablerade juveltjuven Luther Whitney. Under ett pågående villainbrott blir Whitney vittne till hur husets ägarinna mördas brutalt. Vetskapen om vem som utförde mordet både chockar och gör Whitney till en måltavla för såväl Secret Service som polisen. Problemet är att ingen tror en tjuv som Luther Whitney när han hävdar att den som mördade kvinnan är USA:s president.

Handlingen skruvas snabbt upp till en vansinnig katt- och råttalek mellan Whitney, polisen och Vita husets maktelit. I filmens stjärnspäckade rollista återfinns bland andra Gene Hackman och Ed Harris.

Absolute Power är baserad på David Baldaccis bästsäljarroman med samma namn.

Utgivningsdatum: Absolute Power släpps på Blu-ray den 10 juni

För bilder och ytterligare information: http://korta.nu/Absolute_Power

För mer information, recensionsexemplar och förfrågningar vänligen kontakta: Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se

Om Warner Home Video Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.