Dallas säsong 12 nu på DVD        Den klassiska såpoperan Dallas är tillbaka i en ny säsong

I Säsong 12 får vi följa de klassiska Dallas-personligheterna som J.R Ewing (Lary Hagman), hans fru Sue Ellen (Linda Gray) och J.R Ewings halvbror Ray Krebbs (Steve Kanaly). I dessa avsnitt får J.R Ewing fullt upp med en ny karaktär, Carter McKay som ska komma att bli hans nya ärkerival. Deras fejder om oljeimperiet sprider sig ända ut till vildmarken i Ryssland.

Dallas debuterade som TV-serie 1978 och blev snabbt populär världen över. Handlingen är fylld av intriger som kretsar kring rikedom, sex och olja. Vi får följa familjen Ewing i de ständigt återkommande maktkamperna med andra familjer, däribland familjen Barnes, som är Ewings sanna ärkerival.

Tv-serien var under 1980-talet världens mest populära tv-program. Serien har dessutom, av Time Magazine (2007), utsetts till ett av de 100 bästa tv programmen någonsin.

Serien lades ner 1991, därefter har två filmer baserade på serien producerats, Dallas - J.R återvänder (1996) och Dallas - Släktfejden (1998).

Utgivningsdatum: Dallas säsong 12 släpps på DVD den 26 maj

För titelinformation: http://korta.nu/Dallas12

Officiell Hemsida: http://www.ultimatedallas.com/

För mer information, recensionsexemplar och förfrågningar vänligen kontakta: Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se

Om Warner Home Video Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.