Dolph Lundgren både framför och bakom kameran i nya Command Performance

Dolph Lundgren är tillbaka i dubbel bemärkelse. Nästa år får vi möta honom som programledare i svensk TV och nu är han aktuell i en ny film. Dolph har regisserat actionfilmen Command Performance och spelar huvudrollen som den före detta MC-gängmedlemmen Joe, som sadlat om som trummis i ett rockband. Under en spelning i Moskva får han chansen att visa sitt rätta jag då han räddar såväl musiker som Rysslands president undan ett gäng terrorister. Command Performance släpps på DVD den 25 november.

För Joe (Dolph Lundgren), en före detta mc-gängmedlem från Kalifornien som sadlat om till musiker, kommer en oväntad spelning att förändra hans liv för alltid. Joe är trummis i rockbandet C.M.F, som äntligen står inför sitt stora genombrott. Hans band har anlitats som förband åt den populära och vackra popstjärnan Venus (Melissa Smith). När turnén når Moskva gör Joes band ett strålande framträdande och drar sen ut på stan för att fira. Men Joe och Venus har blivit lite mer än bara vänner och han blir kvar för att se henne uppträda. Men Venus hinner knappt inta scenen förrän konserten förvandlas till ett blixtrande kaos. Beväpnade utpressare har slagit till i en blodig och brutal attack. Venus, hennes band och den amerikanska ambassadören finns bland gisslan. Det gör även den extremt populäre ryske presidenten Alexander Petrov (Hristo Shopov) och hans två tonårsdöttrar, Anna (Ida Lundgren) och Yana. Terroristerna kräver en stor lösensumma för att släppa sin gisslan, men de har inte räknat med att någon som Joe ska finnas i publiken. Och Joe är inte att leka med… Filmen är regisserad av Dolph Lundgren och i rollen som en av den ryske presidentens döttrar syns också Dolphs dotter Ida Lundgren. Command Performance släpps på DVD den 25 november. För mer information, recensionsexemplar och förfrågningar vänligen kontakta: Natalie Majerski, Bite Communications, tel: 08-402 01 13, warner@bitepr.se För titelinformation: http://korta.nu/CommandPerformance