Hela första säsongen av Bored to death nu på DVD

Jonathan Ames (Jason Schwartzman) är författare och en obotlig romantiker med emotionella problem.  Hans flickvän har dumpat honom och skrivandet går trögt. Han har därför plötsligt en massa fritid vid sidan av jobbet, som skribent för ett livsstilsmagasin i New York. Inspirerad av en detektivroman annonserar han sig själv som olicensierad privatdetektiv. De första fallen, en försvunnen person och en otrogen make, löser han lätt. Men sedan blir tillvaron mer komplicerad.

Jonathan tar hjälp av bäste vännen George (Zach Galifianakis) för att försöka lappa ihop förhållandet med ex-flickvännen, utan gott resultat.  Istället görs ett försök att få igång författarkarriären. Jonathans chef George (Ted Danson) presenterar honom som manusförfattare för en kontakt i filmbranschen, vilket inte går så bra. Dessutom bestämmer sig Jonathan för att donera sperma till ett lesbiskt par. Plötsligt är för mycket fritid inte det som är problemet.

Den amerikanska komediserien Bored to Death från HBO har snabbt blivit poplär. Serien är skapad av Jonathan Ames och kan antas vara löst baserad på författarens eget liv som skribent i New York. Serien är inne på sin andra säsong i USA och HBO har just bekräftat att en tredje säsong kommer spelas in. I rollistan finns namnkunniga komiker som Jason Schwartzman (Darjeeling Limited), Zach Galifianakis (Baksmällan) och Ted Danson (Skål).

Utgivningsdatum: Bored to death säsong 1 släpps på DVD den 3 november.

För titelinformation: http://korta.nu/BoredtoDeath_S01

Ulrika Hedlund eller Marcus Forsgren på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se