Kungen av pop i 80-talets klassiska musikfilm Moonwalker

Remastrad Blu-ray-utgåva med förbättrad ljud- och bildkvalitet

Moonwalker är en samling kortfilmer om Michael Jackson, mannen bakom de klassiska Moonwalk-stegen. Filmen blandar korta klipp från Michaels karriär med klassiska musikvideor, som exempelvis Smooth Criminal. Vi får även se Michael i flera olika scenframträdanden. Moonwalker innehåller även en minidokumentär om Michaels tidiga karriär med Jackson 5.

Moonwalker hade premiär 1988 i samband med Michaels första soloturné, Bad World Tour och lanseringen av det numera legendariska albumet Bad. Filmen ger inblick i den megastjärnans vardag och arbete. Utöver Michael dyker bland andra Joe Pesci, Mick Jagger, Sean Lennon och Elizabeth Taylor upp i filmen. Alla var de nära vänner till Michael.

Michael Jackson föddes 1958 och inledde sin sångkarriär som 6-åring tillsammans med sina bröder i Jackson 5. Michael fick tidigt epitetet Kungen av Pop och det följde honom genom hans karriär enda till hans död i juni 2009.

Utgivningsdatum: Moonwalker släpps på Blu-ray den 28 juli.

För trailer och  titelinformation: http://korta.nu/Moonwalker