Miss Secret Agent-filmerna nu på Blu-ray

Nu har både första och andra Miss Secret Agent – filmerna premiär på Blu-ray. I första filmen har skönhetstävlingen Miss America blivit måltavla för ett terroristattentat. FBI bestämmer sig för att låta en kvinnlig agent infiltrera tävlingen. Den enda kvinnliga agenten tillgänglig för uppdraget är manhaftiga Gracie Hart (Sandra Bullock). Med hjälp av Victor Melling (Michael Cane), expert på skönhetstävlingar, förvandlas hon till en elegant medtävlande. Iklädd i rosa klänning och högklackat är hon den som ska stoppa terroristerna och hindra bomben från att detoneras.

Filmen är regisserad av Donald Petrie (Griniga Gamla Gubbar). Sandra Bullock nominerades till en Golden Globe (2001) för bästa kvinnliga skådespelare

Utgivningsdatum: Miss Secret Agent har premiär på Blu-ray 28 juli.

Titelinformation: http://korta.nu/MissSecretAgent

Miss Secret Agent 2: Armed and Fabulous utspelas efter Miss America tävlingen. Graces karriär har tagit en ny vändning och hon är numera FBIs ansikte utåt. Men när hennes vänner Cheryl och Stan kidnappas tar hon tillbaka sin tidigare identitet som hemlig agent. Utan polischefens tillåtelse startar Grace en egen utredning. Utklädd till en gammal dam och med hjälp av sin livvakt Sam (Regina King) försöker hon få ihop alla trådar innan det är försent.

Komedin har en stjärnspäckad rollista med Sandra Bullock som huvudrollsinnehavare och bland andra William Shatner (Star Trek), Regina King (Karate Kid) och Ernie Hudson(Ghost Busters) i rollerna.

Utgivningsdatum: Miss Secret Agent 2: Armed and Fabulous har premiär på Blu-ray 28 juli.

För titelinformation: http://korta.nu/MissSecretAgent2

Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se