Pingvinerna från Happy Feet dansar igen – nu i 3D

I uppföljaren till Oscarsbelönade succéfilmen Happy Feet får vi återigen följa med till pingvinerna på kalla Antarktis. Den här gången får vi träffa den dansande pingvinen Mummels lille son, Erik, som har svårt att hitta takten. Vårens stora familjefilm från Warner Bros. är fylld av sång, dans, och en och annan flygtur. Happy Feet 2 släpps på Blu-ray 3D, Blu-ray, DVD och On-Demand den 28 mars 2012 och finns med svensk dubbning.

Matt Damon (Good Will Hunting), Alecia Moore (mer känd under sitt artistnamn Pink), Robin Williams (Mrs Doubtfire), Elijah Wood (Sagan om ringen), Brad Pitt (Benjamin Buttons otroliga liv) och Hank Azaria (The Simpsons) gör rösterna i den animerade familjefilmen. Filmen finns även tillgänglig med svenska röster. Happy Feet 2 regisseras liksom sin föregångare av George Miller (Babe – den modiga lilla grisen), som med Happy Feet vann en Oscar för bästa animerade film.

I Happy Feet 2 har lille pingvinen Erik, till sin fars bedrövelse, koreografifobi. Erik rymmer hemifrån för att slippa dansa, som under sin resa stöter på sin stora idol, Den Mäktiga Sven – en pingvin som kan flyga!

Men nya faror lurar bakom hörnet. Erik får snart lära sig om sin fars hjältemod när denne samlar hela Antarktis djurbefolkning, för att tillsammans kämpa för att rädda deras värld från en säker undergång, när isarna börjar smälta.

I filmen, som är sprängfylld med härlig sång och dans, får vi bland annat se de bedårande pingvinerna göra deras egna tolkningar av artister som Janet Jackson, LL Cool J och Queen. En show som absolut inte får missas är den Antarktiska versionen av Justin Timberlakes ”Sexyback”: ”We’re bringing fluffy back”.

Röster i originalet: Matt Damon, Robin Williams, Elijah Wood, Brad Pitt och Hank Azaria

Svenska röster: Oskar Nilsson, Anna Sahlene och Pablo Cepeda

Manus: George Miller, Gary Eck, Warren Coleman och Paul Livingston

Regissör: George Miller

Releasedatum: Happy Feet 2 släpps på Blu-ray 3D, Blu-ray, DVD och On-Demand den 28 mars, 2012.

Titelinformation, Blu-ray: http://tiny.cc/Happy_Feet_2-BD
Titelinformation, DVD: http://tiny.cc/Happy_Feet_2-DVD
Titelinformation, Blu-ray 3D: http://tiny.cc/Happy_Feet_2-BD-3D

Högupplösta bilder: http://tiny.cc/Happy_Feet_2-bilder

För mer information, högupplösta bilder och förfrågningar, vänligen kontakta:
Per Nordin, tel: 08-402 27 17, wbent@cohnwolfe.com, eller besök http://www.whvdirect.com

Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.