Säsong 5 av Entourage nu på DVD

-        Följ Vince och hans grabbgäng i ytterligare en säsong av Entourage

Nu kommer säsong 5 av HBOs succéserie Entourage på DVD. Denna säsong tar vid efter att Vinces senaste film totalfloppat. För att återetablera sig i Hollywood tar han hjälp av sin manager Erik ”E” Murphy” (Kevin Connolly) och agenten Ari Gold (Jeremy Piven). Via deras kontakter lyckas han få en roll i en lovande film. Dessvärre uppstår det snabbt problem mellan Vince och regissören Verner (Stellan Skärsgård) och snart står han utan filmuppdrag igen.

Vince får nys om ett annat filmprojekt med den respekterade regissören Gus Van Sant. Dessvärre misslyckas Erik med att övertala regissören att ge Vince en roll och får då själv sparken. Vinces skådespelarkarriär hänger på en skör tråd och det blir inte lättare utan manager.

Händelserna i Vincent Chase liv är baserade på skådespelaren Mark Wahlbergs karriär och karaktären Ari Gold har baserats på Mark Wahlbergs agent Ari Emanuel.

Entourage har vunnit flera utmärkelser, bland annat flera Emmy awards och en Golden Globe (2008). HBO visar säsong 7 i slutet av juni i USA och den kommer till Sverige senare i höst.

Utgivningsdatum: Entourage säsong 5 släpps på DVD 16 juni

För bilder och ytterligare information: http://korta.nu/EntourageS5

För mer information, recensionsexemplar och förfrågningar vänligen kontakta: Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se

Om Warner Home Video Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.