Se Chevy Chase i den skruvade komedin Livet på Landet

Trött på New York köper det gifta paret Andy och Elizabeth Farm en gård på landet i Vermont. Andy säger upp sig från sitt jobb som sportjournalist och längtar till att sitta i lugn och ro och skriva sin planerade novell. Paret upptäcker dock snart att saker och ting är annorlunda ute på landet. Så fort de sätter sin fot i den lilla byn börjar allt gå snett. Flyttfirman tappar bort deras möbler, en död kropp hittas i trädgården, brevbäraren verkar manisk och ortsborna är tokiga. Kort sagt, livet på landet blir allt annat än stillsamt.

I denna skruvade komedi får vi bland andra se Chevy Chase i rollen som Andy Farm. Chase är mest känd för rollen som Clark Griswold i filmerna Ett Päron till Farsa.

Livet på Landet regisserades av George Roy Hill (A little Romance). Filmen blev hans sista film som regissör. Livet på Landet är baserad på en novell med samma namn skriven av Jay Cronley.

Utgivningsdatum: Livet på Landet har premiär på Blu-ray den 29 september.

För titelinformation: http://korta.nu/Livetpalandet

Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se