Se dokumentärfilmen om Clint Eastwood

​Fullängdsversionen av The Eastwood Factor nu på DVD

Legenden Clint Eastwood fyllde 80 år tidigare i år och med anledning av släpper Warner nu dokumentären, The Eastwood Factor på DVD. I den 90-minuter långa filmen berättar Morgan Freeman tillsammans med Clint Eastwood om dennes långa karriär som skådespelare, regissör och låtskrivare. Med fokus på framgångar och personliga favoritfilmer får tittaren bland annat höra Clint Eastwoods egna ord om Dirty Harry och alla västernfilmerna – en genre som nästan blev synonym med Clintan. Vidare berättar Clint Eastwood om andra speciella rolltolkningar samt om De Skoningslösa – ett av hans mästerverk som regissör.

I The Eastwood Factor berättar Clint Eastwood även om sin 35 år långa relation med Warner Brothers. Under åren på filmbolaget har Clint Eastwood vunnit fyra Oscars, varav en var för De Skoningslösa i kategorin Bästa Film.

The Eastwood Factor, är skapad av TIME Magazines dokumentärfilmare, Richard Schickel. Filmen finns även i en kortare version.

Utgivningsdatum: The Eastwood Factor har premiär den 25 augusti.

För titelinformation: http://korta.nu/Eastwood_Factor