Sherlock Holmes – nu som iPadapplikation

Idag släpps den ultimata applikationen för alla Sherlock Holmes-fantaster. I Sherlock Holmes - “A Game of Shadows- movie app” kan du ta del av massvis av extramaterial från filmen och lära känna karaktärerna på ett helt nytt sätt.

Äntligen är Sherlock Holmes och Dr Watson tillbaka.

Den 13 juni släpps Sherlock Holmes: A Game of Shadows, på Blu-ray, DVD & On Demand. Men redan nu, den 4:e juni, släpps en applikation för filmen, fullmatad med interaktiva moment, fakta- och bonusmaterial.

När Robert Downey Jr. och Jude Law återvänder som Holmes och Watson i en ny actionthriller möter detektiverna sin ärkefiende, professor Moriarty, på en resa tvärs över Europa där de försöker förhindra att mästerskurken uppnår världsdominans.

I applikationen ”A Game of Shadows movie app” kan du på ett nytt sätt gå ned på djupet i filmen och lära känna både karaktärerna och personerna bakom. Genom att synkronisera applikationen med din blu-ray spelare kan du ta del av bonus och extramaterial simultant som du ser filmen samt även efter det att eftertexterna rullat ut.

Applikationen är även fylld med film- och bildmaterial och bjuder på de mest minnesvärda citaten från skådespelarna. Du kan också se Jude Law beskriva Dr Watson, ta del av mängder med information kring svenska Noomi Rapace och hennes karaktär Madam Simza Heron samt se vilka scener som just din favoritskådespelare är med i. Du får också hela historien bakom detektiven Sherlock Holmes och hur han kom till.

I applikationen kan du också scrolla igenom ett galleri av bilder och utforska flera framträdande scener från filmen. Utöver all fakta kring “A Game of Shadows” kan du i appen också lära dig mer av brotten under 1890-talets Europa.

Applikationen är också delbar på Facebook så du kan dela med dig av godbitarna till dina vänner.

Givetvis släpps den på Sherlock Holmes hemspråk, Engelska.

Applikationen är gratis och finns nu för nedladdning på Appstore:

Bilder från appen:

För mer information och högupplösta bilder vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, tel: 08-402 27 84, wbent@cohnwolfe.com, eller besök http://www.whvdirect.com

Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.