Shorts- jakten på önskestenen – nu på Blu-ray och DVD

Livet i småstaden Black Falls är likformigt. Husen ser likadana ut och alla vuxna jobbar på samma ställe, Black Box Industries. Men när elvaårige Toby Thompson hittar en regnbågsfärgad önskesten förändras allt. Regissören av Spy Kids och Sin City, Robert Rodriguez, bjuder på en galen berättelse om en sten som sprider avundsjuka bland barn och vuxna i takt med att önskningarna blir allt knasigare.

Stenen, som ramlat ner från himlen, är magisk och uppfyller allt dess ägare önskar sig. Plötsligt vimlar den tråkiga staden av små rymdskepp, miniatyr rymdgubbar, krokodiler och jätte-snorkråkor. Det är när stenen hamnar i de vuxnas händer som det går riktigt snett. Toby och hans nyfunna vänner bestämmer sig då för att rädda sin stad. Under räddningsarbetet får vännerna erfara att det man önskar sig kanske inte alltid är det man egentligen vill. I ”Shorts” möter vi flera duktiga unga skådespelare däribland huvudrollsinnehavaren Jimmy Bennett (Star Trek, Orphan). Bland övriga skådespelare i familjeöventyret märks Jon Cryer (Two and a Half Men), Leslie Mann och James Spader. Shorts släpps på Blu-ray och DVD den 27 januari. För mer information, recensionsexemplar och förfrågningar vänligen kontakta: Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se För titelinformation: http://tinyurl.com/Shorts-Jakten-pa-onskestenen Om Warner Home Video Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.