Snobben: Samlingen från 60-talet nu på DVD

– Remastrade långfilmer med förbättrad bild- och ljudkvalitet

Nu gör Snobben-filmerna, baserade på den populära dagspresserien, comeback i Snobben: Samlingen från 60-talet. Samlingsboxen innehåller sex remastrade filmer från tiden då serien precis hade börjat visas på TV. Bland filmerna finns såväl klassikerna Charlie Brown Christmas och It's the Great Pumpkin, Charlie Brown som tidigare outgivet material.

Charlie Brown Christmas handlar om Karl som misslyckas med att regissera skolans julpjäs. Han får betänkligheter kring julen och all kommers som omger högtiden.

I It's the Great Pumpkin, Charlie Brown möter vi hela gänget i ett Halloween-sammanhang. Det är hos grannarna, pumpor och mer eller mindre lyckade förklädnader.

Alla Snobben-filmer utspelar sig i en barnvärld där vuxna sällan förekommer.  Fast många gånger är de diskussioner och resonemang som huvudkaraktärerna för med varandra lika dem hos oss vuxna.

Snobben-filmerna baseras på Charles M. Schulz tecknade serie som har publicerats i fler än 2700 dagstidningar världen över. Snobben skapade en ny seriegenre med filosofiska, lite lågmälda karaktärer och innehåll.  I serien, som i USA heter Peanuts, möter vi utöver Snobben och sorgmodige Karl, även Gullan med den vassa tungan och Linus med sin snuttefilt.

DVD-boxen innehåller följande filmer:

Skiva ett: Charlie Brown Christmas, Charlie Brown’s All-Stars, It’s the Great Pumpkin, Charlie Brown.

Skiva två: (Med innehåll som aldrig tidigare visats) You’re in Love, Charlie Brown, He’s Your Dog, Charlie Brown, It Was a Short Summer, Charlie Brown.

Snobben: Samlingen från 60-talet är ytterligare ett exempel på Warner Home Videos satsning på att remastra äldre filmtitlar med förbättrad bild- och ljudkvalitet som följd.

Utgivningsdatum: Snobben: Samlingen från 60-talet släpps på DVD den 2 juni.

För trailer och  titelinformation: http://korta.nu/Snobben

Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se