Spännande 80 Minutes nu på DVD

Nu kommer den nervkittlande thrillern 80 Minutes på DVD. Alex North planerar att fira sin födelsedag lugnt och stilla tillsammans med sin flickvän Mona. Men romantiken får en dramatisk vändning när Alex gamla kompis Walter dyker upp i sällskap med två torpeder och kräver att han omedelbart betalar tillbaka en skuld. Då Alex inte kan betala förses han med ett tidtagarur och injiceras med ett gift som ger honom exakt 1 timme 20 minuter kvar att leva. Hinner han inte skaffa pengar innan tidsfristen går ut pumpas giftet ut i blodet, motgift får han bara om han lyckas.

80 Minutes är regisserad av Thomas Jahn och i rollerna syns bland annat Gabriel Mann och Natalia Avelon.

Utgivningsdatum: 80 Minutes har premiär på DVD den 16 juni.

För titelinformation: http://korta.nu/80Minutes

För mer information, recensionsexemplar och förfrågningar vänligen kontakta: Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se

Om Warner Home Video Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment.