Spänning och action i höstens storserier från Warner Bros.

Lagom till att novembermörkret börjar sänka sig släpper Warner Bros. två amerikanska succéserier på Blu-Ray ™ och DVD. Den 6 november kommer första säsongen av Arrow, en spännande äventyrsserie som baseras på den klassiska serietidningskaraktären Green Arrow.  Den 13 november släpps även första säsongen av den prisbelönta thrillerserien The Following, med Kevin Bacon i en av huvudrollerna.

Arrow säsong 1
Den ansvarslöse miljardärssonen Oliver Queen (Stephen Amell) antas vara död efter att hans lyxyacht försvunnit till havs. När han återvänder till civilisationen, efter fem års isolering på en avlägsen ö, är han en förändrad man. På ön lärde han sig inte bara att kämpa för överlevnad, utan fick även större insikt gällande sin fars skumma affärer. Nu är han besluten att ställa allt till rätta och bekämpa korruptionen i Starling City, beväpnad med pil och båge.

Arrow baseras på den klassiska serietidningskaraktären Green Arrow från DC Comics. Den 6 november släpps hela den första säsongen på Blu-Ray ™ och DVD, inklusive en timmes extramaterial.

The Following säsong 1
The Following är en prisbelönt thrillerserie om den förrymda seriemördaren Joe Carroll (James Purefoy) och före detta FBI-agenten Ryan Hardy (Kevin Bacon). Den karismatiske Carroll lyckas skapa ett nätverk av seriemördare och Hardy får i uppdrag att stoppa den växande mordvågen som hotar hela USA. Hardy och FBI står inte bara mot en ensam brottsling, utan mot en hel kult av professionella mördarmaskiner.

Serien började sändas i USA i mars i år och blev direkt en succé. The Following har rankats som den bästa nyproducerade dramaserien och huvudrollsinnehavaren Kavin Bacon har tagit hem priser för bästa manliga skådespelare. Den 13 november släpps hela den första säsongen på Blu-Ray ™ och DVD, med över tre timmars extramaterial.

Snabbfakta Arrow
Release: 6 november
Skådespelare: Stephen Amell, Katie Cassidy, David Ramsey, Willa Holland, Susanna Thompson
Titelinformation: http://goo.gl/FVzWY2 och högupplösta bilder: http://goo.gl/Ws5Ub3

Snabbfakta The Following
Release: 13 november
Skådespelare: Kevin Bacon, James Purefoy, Natalie Zea, Annie Parisse, Shawn Ashmore

För mer information, högupplösta bilder och förfrågningar, vänligen kontakta:
Tero Marjamäki, tel: 08-402 27 84, wbent@cohnwolfe.com, eller besök http://www.whvdirect.se

Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO® Home Video och New Line Home Entertainment.