Star Wars: The Clone Wars är tillbaka i en andra säsong

Nu är Yoda, Mace Windu och Obi-Wan Kenobi tillbaka i en andra säsong av George Lucas succéserie Star Wars: The Clone Wars. Samtliga fyra volymer av den andra säsongen har idag premiär på DVD.

I Star Wars: The Clone Wars kämpar både nya och kända karaktärer om galaxens herravälde. I den första säsongen av rymdäventyret rasade kriget i galaxen och Jediriddarna slogs för sina liv. I den andra säsongen är galaxens öde åter i händerna på republikens hjältar, de tappra Jediriddarna och deras lojala klontrupper. De måste kämpa hårt för att avvärja attacker från de onda separatisterna och deras droidarmé. Med våldsamma strider, djupa historier och banbrytande animering är denna säsong av Star Wars ännu större, djärvare och mer intensiv än någonsin.LyssLäs fonetiskt

Star Wars: The Clone Wars har snabbt blivit en favorit bland barn världen över. Den släpptes först som animerad film och därefter som TV-serie och har introducerat en ny generation Star Wars-fans för George Lucas framgångsrika berättelser om kampen mellan det goda och onda i galaxen.

Alla fyra volymerna av Star Wars: The Clone Wars innehåller även extramaterial. Warner släpper också en fullständig box med alla avsnitt i säsong 2 på Blu-ray och DVD den 24 november.

Utgivningstdatum: Star Wars: The Clone Wars säsong 2 Volym 1-4 släpps på DVD den 27 oktober.

Titelinformation:

Volym 1: http://tinyurl.com/StarWarsCloneWars-S2-V1

Volym 2: http://tinyurl.com/StarWarsCloneWars-S2-V2

Volym 3: http://tinyurl.com/StarWarsCloneWars-S2-V3

Volym 4: http://tinyurl.com/StarWarsCloneWars-S2-V4

Ulrika Hedlund eller Marcus Forsgren på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se