Succéfilmen Sherlock Holmes nu på Blu-ray, DVD och On Demand

-Se den legendariske mästerdetektiven i ett actionfyllt äventyr

Den skarpsinnade Sherlock Holmes (Robert Downey JR) och hans assistent Dr. Watson (Jude Law) ger sig i detta äventyr ut för att fånga seriemördaren och den tillika ockulta trollkarlen Lord Blackwood som har återvänt från graven.

Efter att slutligen ha fångat och senare avrättat den ondskefulle Lord Blackwood, vänder sig Scotland Yard återigen till Sherlock Holmes. Lord Blackwood har återuppstått och försätter London i panik då han hotar att störta hela det brittiska riket. Den prydlige Dr Watson, som planerar att gifta sig med Mary Morstan (Kelly Reilly), dras med i ett fartfyllt mysterium av förbryllande ledtrådar, mord och svart magi. Under jakten möter Holmes sin före detta älskarinna, Irene Adler (Rachel McAdams), som har en hemlig agenda.

Den stjärnspäckade filmen nominerades till två Oscars och Robert Downey JR. belönades med en Golden Globe för bästa skådespelare.

Regissören Guy Ritchies banbrytande porträtt av Sherlock Holmes är en moderniserad version av den traditionella karaktären i Conan Doyle’s böcker.  Den viktorianske mästerdetektiven framställs mer som en känslosam actionhjälte än som en piprökande fåtöljdetektiv a la Basil Rathbones och Nigel Bruces filmer på 1930- och 40-talet. Ritchie skildrar Holmes mörka sidor av missbruk och social fobi med komik och charm, och Dr. Watson är en stark karaktär som en spelberoende före detta militär. Duon har ett näst intill beroendeförhållande och gnabbas ständigt med varandra.

Utgivningsdatum: Sherlock Holmes har premiär den 2 juni.

För titelinformation: http://tinyurl.com/WB-SherlockHolmes-2010

Katja Skånér/Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se