The Closer tillbaka i ny säsong

Nu kommer säsong fem av succéserien The Closer på DVD. Den stenhårda polischefen Brenda Leigh Johnson (Kyra Sedgwick) fortsätter tampas med Los Angeles farligaste brottslingar och får de mest omöjliga fall på sitt bord.  På jobbet går allting bra, men i privatlivet sker stora förändringar. När Brenda ombeds att ta hand om sin tonåriga kusin Charlie under en period tvingas hon skiftas fokus från polischef till rollen som extramamma. Charlies destruktiva beteende gör inte uppdraget lättare. De nya utmaningarna är slitsamma och Brenda får kämpa hårt för att upprätthålla sitt privatliv och arbete.

Succéserien är skapad av James Duff och har bland annat vunnit en Golden Globe för bäst kvinnliga skådespelare. Dramat blev även Kyra Sedgwicks stora genombrott.

Utgivningsdatum: The Closer säsong fem har premiär på DVD 11 augusti.

För titelinformation: http://korta.nu/The Closer säsong 5

Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se