Ungdomarna i Gossip Girl är tillbaka i en tredje säsong

High School är slut och det verkliga collegelivet tar vid för de rika ungdomarna på Manhattan. Blair Waldorf (Leighton Meester) och Chuck Bass (Ed Westwick) är vansinnigt kära och försöker lära sig att leva i ett förhållande. Serena van der Woodsen (Blake Lively) tampas med mörka hemligheter och har ett komplicerat förhållande med pojkvännen Carter. Nate Archibald (Chace Crawford) återvänder till New York efter en resa och med sig tillbaka har han en mystisk brunett. Rufus (Matthew Settle), Dan (Penn Badgley) och Jenny Humphrey (Taylor Momsen) har tillbringat sommaren i The Hamptons där de snabbt anpassat sig till den glamorösa livsstilen, på gott och ont.

Glädje, kärlek och lojaliteter dras till sin spets i denna tredje säsong av succéserien som nu släpps på DVD. Serien har från start varit mycket omtalad för sina modemedvetna karaktärer. Handlingen i serien förs fram av en berättarröst tillhörande den anonyma bloggaren vid namn Gossip Girl (Kristen Bell).

TV-serien Gossip Girl är baserad på den bästsäljande bokserien med samma namn skriven av Cecily von Ziegesar. TV-serien är skapad av Josh Schwartz och Stephanie Savage som även ligger bakom ungdomsdramat O.C. Gossip Girl har vunnit flertalet Teen Choice Awards för sina skådespelarinsatser.

Den officiella bloggen för Gossip Girl: http://gossipgirl-blog.cwtv.com/

För titelinformation: http://korta.nu/GossipGirlsS3

Utgivningsdatum: Gossip Girl säsong tre har Sverigepremiär på DVD den 25 augusti.