Vågar du se årets otäckaste film?

I The Conjuring får vi följa med till 1970-talets Rhode Island, där en nyinflyttad familj tvingas ta hjälp av två paranormala utredare för att bli av med oinbjudna gäster. Filmen är skapad av James Wan (Saw) och kommer den 27 december på Blu-ray™, DVD och On Demand.

Familjen Perron har precis flyttat in i ett gammalt hus på Rhode Island men innan de ens hunnit bli hemmastadda  börjar mystiska saker att hända. Till slut blir det för mycket för familjen och de kallar in två paranormala utredare, Ed och Lorraine Warren. Paret Warren tar sig an uppdraget men inser snart att de står inför sin tuffaste utmaning någonsin.

Manuset till filmen är baserat på en verklig historia och filmen är regisserad av James Wan (Saw, Insidious) I huvudrollerna ser vi Vera Farmiga (The Departed), Patrick Wilson (Angels in America), Lili Taylor (Six Feet Under) och Ron Livingstone (Band of Brothers).

The Conjuring blev en av årets mest oväntade biosuccér och har spelat in över 316 miljoner dollar.

Ny förbättrad digitalkopia
Såväl Blu-ray™ som DVD-versionen av The Conjuring innehåller en ny och förbättrad digitalkopia vilket gör det möjligt att ladda ned eller streama filmen direkt på dator och mobila enheter såsom smartphones och surfplattor. Den digitala kopian sparas sedan i användarens egna Flixster bibliotek.

Svensk titel: The Conjuring
Svensk & Finsk release: 27 december
Genre: Psykologisk thriller
Regissör: James Wan
Skådespelare: Vera Farmiga, Patrick Wilson, Ron Livingston, Lili Taylor, Mackenzie Foy, Sterling Jerins, Joey King
Författare: Chad Hayes, Carey W. Hayes
Producent: Tony Derosa-Grund, Peter Safran, Rob Cowan
Exekutiva producent:
Walter Hamada, Dave Neustadte
Titelinformation:
http://goo.gl/dMpTF5 och högupplösta bilder: http://goo.gl/QFzFdm

För mer information, högupplösta bilder och förfrågningar, vänligen kontakta:
WBSweden.reception@warnerbros.com
, eller besök http://www.whvdirect.se

Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO® Home Video och New Line Home Entertainment.