Verklighetsbaserade serien En Callgirls Dagbok på DVD

– Följ med bakom kulisserna hos en lyxprostituerad

Nu kommer den brittiska TV-serien, En Callgirls Dagbok säsong 1, på DVD. Serien bygger på bloggen och böckerna av pseudonymen ”Belle de Jour”, som skrevs med hemlig identitet. En Callgirls Dagbok handlar om den unga, välutbildade, Hannah och hennes jobb som callgirl i London då hon går under namnet Belle. Hon håller sitt välbetalda jobb hemligt för pojkvän, familj och vänner. Serien jämförs ofta med Sex and the City, som en följd av Belles frispråkighet och oblyga syn på sex . På den anonyma bloggen med namnet Belle de Jour: Diary of a London Call Girl följde londonborna under flera år Belles liv som lyxprostituerad. Bloggen blev omåttligt populärar och spekulationerna kring vem som stod bakom den var många. Belle de Jour avslöjade själv sin identitet i november 2009. Kvinnan bakom heter Brooke Magnanti (född 1975) och hon arbetar som läkare, bloggare och författare. Under en del av sin studietid bättrade Magnanti på sin inkomst genom att arbeta som callgirl på en eskortfirma i London. 2007 anpassades Belles blogg och böcker till tv-serien En Callgirls Dagbok. Serien är skriven av Lucy Prebble (The Sugar Syndrom och Enron). Warner Bros. släpper även säsong 2 och 3 under 2010. Utgivningsdatum: En Callgirls Dagbok Säsong 1 kommer på DVD den 17 mars. Belle de Jours blogg: http://belledejour-uk.blogspot.com/ För titelinformation: http://korta.nu/EnCallgirlsDagbok