WatchGuard stärker det europeiska partnerprogrammet

Report this content

WatchGuard stärker det europeiska partnerprogrammet Ökade marginaler och nya certifieringsmodeller ska stödja och belöna värdeadderande återförsäljare STOCKHOLM, 2003-02-27 - WatchGuard Technologies (Nasdaq: WGRD), en ledande leverantör av säkerhetslösningar för Internet, har förstärkt sitt partnerprogram (The WatchGuard Secure Partner Program - WSP) genom att erbjuda företagets nätverk av värdeadderande återförsäljare större marginaler, en strömlinjeformad återbäringsprocess och ett nytt certifieringsprogram. Förbättringen är en utveckling av det mycket lyckade WSP-programmet, som dramatiskt ökat antalet europeiska återförsäljare under de senaste 12 månaderna. De nya villkoren syftar till att ytterligare stärka partnerrelationerna, vilka utgör ett strategiskt viktigt del av WatchGuards satsning i Europa. "Eftersom vår affärsprocess är uppbyggd kring en indirekt försäljningsmodell är det naturligtvis oerhört viktigt att vi ger våra värdeadderande återförsäljare de verktyg de behöver för att kunna leverera bästa möjliga service och stöd till våra europeiska kunder", säger Pierre Blom, Nordenchef på WatchGuard Technologies. Genom att strömlinjeforma återbäringsprocessen från och med februari 2003, kommer certifierade WSP-partners att automatiskt kunna ta emot en månatlig återbäring. Beloppen förs in elektronisk och gäller för WatchGuards Firebox SOHO 6, Firebox III och Firebox Vclass-modeller, samt säkerhetsprodukter för servrar, och är baserade på säljrapporter från auktoriserade WatchGuard-distributörer i EMEA. WatchGuard har även omarbetat kvalificeringsprocessen för partners på så sätt att de själva kan välja att bli certifierade för de specifika produktfamiljer som bäst passar de egna kundernas behov. Partners vid "Professional"-nivån certifieras för enstaka produktserier från WatchGuard och får en återbäring på 4 procent på det rekommenderade priset. Partners som är certifierade återförsäljare för hela WatchGuards sortiment kvalar in på "Expert"-nivån, och får då en återbäring på 7 procent på det rekommenderade priset. "Expert"-partners kvalificerar sig oberoende av försäljningsvolymer - certifieringen baseras på kvalitet istället för kvantitet. Partners vid denna nivå prioriteras vid WatchGuards referensprogram på webben och blir oftare rekommenderade när WatchGuard får förfrågningar. "Expert"-partners kan även räkna med stöd för marknadsföringsåtgärder som syftar till att främja intresset för WatchGuards produkter. För ytterligare information om WSP, besök: www.watchguard.com/partners. Om WatchGuard Technologies WatchGuard (Nasdaq: WGRD) är en ledande leverantör av dynamiska och heltäckande säkerhetslösningar för Internet, som utformats för att skydda företag som använder Internet för e-handel och säker kommunikation. Företaget är en pionjär när det gäller plug-and-play- maskinvara för Internetsäkerhet, Firebox, och säkerhetsprogram för servrar. WatchGuards innovativa LiveSecurity Service gör att företag och användare kan hålla säkerhetssystemen uppdaterade. Samtidigt tillhandahåller programvarorna ServerLock och AppLock/Web säkerhet för serverinnehåll och tillämpningar, vilket skyddar viktiga tjänster och värdefull information från såväl obehörig som oavsiktlig åtkomst eller användning. Se även www.watchguard.com om du vill veta mer. Kontakta: Pierre Blom, Area Sales Director Nordic WatchGuard Technologies Tel: 08-6552673 Epost: pierre.blom@watchguard.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00250/wkr0002.pdf